Teniskology 2015

JAD Events
  • Client Own project
  • Date 06-11-2015
Why we did it?

Teniskology is unique festival made by JAD Productions, where sneaker lovers meet with the makers and shops. Artists and street culture performers provide fun and visual sensation.
Sky rocketing interest in street fashion in CZE have been overlooked for quite some time, so we took if from the ground up, so to say. Since we were our own client, we made sure the production will be top notch and the event would attract both total sneakerheads and the up-and-coming influences scene. The goal was to make unique happening, that will promote the sneaker and streetwear sales and also helps to spread stylish clothing among wider range of customers, while promoting local artists.

Approach & Solution

We decided to make a whole new concept of event about style and fashion. We decided not to copy the USA way of similar events – our goal was really not about to sneaker sales for the highest price possible for very narrow group. We did quite the opposite. We wanted to produce a great day for anyone and everyone, who would like to see the history of famous brands ort he newest kicks and trends. To fill the 3 stories of „Vinohradský Pavilón“ we prepared program filled with music, dancing, acerbation and celebrities. This way we managed to blend casual and hardcore fans of sneakers. Fans, creators and YouTube personalities were having fun and laughs – but they were also secretively checking out who is wearing what, inspiring themselves a bit. That’s how we met our commercial goals, sneakers and accessories were flying off the shelves.

DSC_6852
DSC_6822
Results

Almost 5000 people went to Teniskology, exceeding even our own expectations. Within 6 weeks we promoted completely new thing on the marketing. 41 000 visitors on the website, 3000 mentions on instagram with hashtag #teniskology and more then 2.8 media impressions. We are considering this event as a clear example, that unusual even marketing with high level production simply works.
 
Converting the shopping mall into festival was not even the biggest challenge – we had to build a new level just for the SKODA concept car. The biggest feat is the fact that we managed to get the biggest apparel competitors, distributors, seller under one roof. What is more, they had to believe, that someone will come to this very specific event.. In the end, everybody who was there made us sure, it was bold decision.

DSC_6554
DSC_6422
Press release

Celá událost, pořádána agenturami JAD Production (Eventová agentura roku) a B Creative, měla být jakousi oslavou tenisek, což bylo vidět už jen podle toho co bylo možno spatřit na nohou návštěvníků – Rick Owens Geobasket, adidas Yeezy 350, Air Jordan 1 “Bulls”, Puma R698 X Ronnie Fieg a mnoho dalších dost zajímavých párů. Velmi zajímavý byl i nápad s tzv. T-Gurus, což byli umělci a osobnosti z československé scény, kteří mají k teniskám velmi blízko. Mezi T-Gurus patřil například DJ NobodyListen, Vladimir 518, Ben Cristovao, Yemi AD nebo Sharlota.
 
Co se prodejců týče, tak se zde objevil například Queens, který leaknul jejich nadcházející deadstock – loňský Nike Flax Pack. Queens ale nebyl jediným obchodem, který ukázal deadstock sekci. O pár stolů dál jste totiž mohli narazit na pravděpodobně nejzajímavější stánek, který patřil SNEAKER BARBER. Teniskové holičství vystavovalo kolem 35 beznadějně vyprodaných párů, mimo jiné se zde objevily i Nike SB Dunk “Skunk”, adidas Yeezy Boost 350 “Pirate Black” nebo Air Jordan 1 “Bred”. O kousek dál se objevilo stanoviště Streetsportline, kde se releasovaly Air Jordan 8 “Threepeat” nebo kde jste si mohli prohlédnout ty nejnovější basketbalové performance modely od Nike. Nejzajímavější launch zde ale měl Footshop v podobě holandské značky Filling Pieces. Co mě příjemně překvapilo, byl stůl obchodu Black Out Fashion, kde se objevily na poměry československého trhu opravdu unikatní kousky například od Ricka Owense. Pokud jsi nebyl v Bratislavě na FASHION DEALã, nebo jsi jen v hlavním městě Slovenska neměl dostatek odvahy, tak ses mohl nechat zavřít i do boxu Life Is Porno, kde ses mohl dozvědět něco o releasu snapbacks na rok 2016.
Během celého dne se zde vystřídaly ne stovky, ale tisíce lidí a kdo zůstal doma, může jen litovat. Hned při příchodu do pavilonu jste mohli narazit na showroomy adidas, kde jste dostali přednášku o ikonických adidas Superstar. Kromě nejnovější kolaborace s Pharrellem Williamsem s názvem “Supershell” byly k vidění i o něco limitovanější páry přímo z adidas archivů. Například adidas Superstar x BAPE z roku 2003 nebo původní pár z roku 1969.
 
Co se doprovodného programu týče, tak ten byl odstartován velmi povedeným DJ setem od jednoho z T-Gurus – DJ NobodyListen. Poté se na pódiu vystřídalo několik dalších DJs a tanečních vystoupení. Osobně mě dost zaujal adidas Originals Creators Lounge, což byl rozhovor s průkopníkem graffiti scény v Česku a na Slovensku, Pasta Onerem. Celý program byl zakončen vystoupením VR/Nobody, ze kterého jsem měl, a věřím, že jsem nebyl sám, husinu.

DSC_7112